Nauczyciele – ludzie wyjątkowi, zaangażowani, wielkiego serca. Twoim dzieckiem uważnie zajmą się: nauczyciele wychowania przedszkolnego, pedagodzy, psycholodzy, terapeuta zajęciowy, terapeuta SI, terapeuta Johansena, terapeuta Neuroflow, neurologopeda, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta,specjalista terapii EEG Biofeedback, kynoterapeuta, terapeuci dzieci autystycznych i anglista.

Oto nasz zespół wychowawczy:

 

Joanna Pustuła

Założyciel i Dyrektor Niepublicznego Przedszkola Tom Bombadil, 20 -y rok prowadzi przedszkole tworząc przyjazne miejsce dla dzieci i ich rodziców. Z wykształcenia jest Pedagogiem Szkolnym, a kwalifikacje zdobywała na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, jest też absolwentem Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim o specjalności: Waldorfska Pedagogika Przedszkolna i Studiów Podyplomowych w Grudziądzkiej Szkole Wyższej z Zarządzania Oświatą. Stawiając na rozwój kadry sama bierze udział w szkoleniach i kursach, w ostatnim czasie m. in. w kursie Wczesnego Wspomagania Dziecka Autystycznego, w zajęciach warsztatowych w ramach „Szkoły dla rodziców i nauczycieli” oraz w szkoleniu dr Justyny Leszki z nauki czytania Metodą Krakowską.
Praca to jej pasja, a w pracy szczególnie śpiew, baśnie i każdy rodzaj twórczości, jaki można uprawiać z dzieckiem. Napisała dla przedszkola Koncepcję Pracy, która dała podwaliny Programowi Autorskiemu „W przyjaźni ze sobą i ze światem” realizowanemu w przedszkolu. Każdego dnia patrzy w dziecięce oczy i nabiera pewności, że to, co proponuje w przedszkolu ­ daje dzieciom radość i szczęście.
Ważne jest dla Niej poznanie i uszanowanie indywidualności dziecka i takie jego prowadzenie, by osiągnęło pełnię harmonijnego rozwoju i zdrowia dzięki pełnowartościowej diecie.
Zajrzyjcie pod dach Toma Bombadila. Miejsce, które stworzyła jest piękne! Jest w nim przestrzeń zarówno dla dzieci zdrowych jak i niepełnosprawnych.

Agata Łukasik

Wicedyrektor, psycholog, koordynator ds. dzieci niepełnosprawnych i nauczyciel wspierający dzieci niepełnosprawne w Niepublicznym Przedszkolu Tom Bombadil. Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie o kierunku Psychologia. Uczestniczka kursów doskonalących, posiada warsztat pracy zarówno z dziećmi jak i z rodzicami. Ukończyła kwalifikacyjny kurs dla nauczycieli z zakresu Oligofrenopedagogiki oraz Wczesnego Wspomagania Dziecka Autystycznego, kurs nauki Systemu Językowo – Migowego na poziomie KSS I, brała także udział w warsztatach dotyczących symultaniczno – sekwencyjnej nauki czytania.  Sama biorąc udział w zajęciach warsztatowych w ramach „Szkoły dla rodziców i nauczycieli” i zdobywając uprawnienia do prowadzenia kursów dla rodziców podnoszących ich kompetencje wychowawcze, prowadzi w przedszkolu dla nich „KURS BEZ KLAPSA”. Jako Trener TUS prowadzi Treningi Umiejętności Społecznych wspierające przedszkolaki w obszarze emocji i obcowania z innymi. Dzięki tym zajęciom dzieci stają się świadome swoich zasobów, by tym lepiej radzić sobie z ewentualnymi codziennymi trudnościami.

W pracy z dziećmi dba o to, by miały one szansę wyrażania siebie, swych pragnień, dążeń, potrzeb i emocji. Mając zamiłowanie muzyczne, docenia taniec i śpiew jako artystyczne formy dziecięcej ekspresji. Zgadza się z zasłyszanym zdaniem, że dziecko śpiewa zanim zacznie mówić, więc muzyką często zaczyna prowadzone przez siebie zajęcia.

I GRUPA – Drużyna Elfitki Arweny

Monika Hernik

Nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Tom Bombadil. Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu o kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna oraz Studiów Podyplomowych z Logopedii i Pedagogiki Waldorfskiej, a również uczestniczka ciekawych praktyk zagranicznych. Pani Monika to wykwalifikowany nauczyciel z doświadczeniem w przygotowaniu dzieci 5 i 6 letnich do szkoły. Pani Monika, właśnie z myślą o dzieciach starszych, została przeszkolona przez dr Justynę Leszkę z nauki czytania Metodą Krakowską. Ponadto dla uczenia dzieci właściwej komunikacji była uczestnikiem „Szkoły dla rodziców i nauczycieli”.

W pracy z dziećmi, jak i rodzicami ceni sobie ponad wszystko dobro dziecka i uczciwość w kontakcie z ludźmi. Pani Monika jest niezwykle odpowiedzialną, zaangażowaną i oddaną pracy osobą. Jej systematyczność i obowiązkowość pomaga dzieciom w zrozumieniu przedszkolnych zasad. Mądrość, serdeczność i cierpliwość wobec dzieci owocują zaufaniem wobec Jej osoby.

Prywatnie żona i mama dwóch chłopców. Ze swoją rodziną lubi aktywnie spędzać czas i spełniać się w ich rodzinnej pasji ogrodniczej, którą realizują wspólnie w swoim przydomowym ogródku.

Joanna Langa

Nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Tom Bombadil. Absolwentka Wyższej Szkoły Społeczno – Ekonomicznej w Gdańsku o kierunkach Edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym oraz Pedagogika rewalidacyjna ze wczesnym wspomaganie rozwoju. Bliska jest jej Pedagogika Marii Montessori, stwarzanie dziecku możliwości do rozwijania własnych zainteresowań, wspieranie go w jego działaniu i wyborach, a także pozwolenie na samodzielność. Wyznaje zasadę, że nie ma złej pogody na zabawę na świeżym powietrzu, a szczęśliwe dzieci nierzadko bywają brudne. Prywatnie mama dwójki bombadilowych dzieci Zojki i Kornela. Uwielbia Harrego Pottera, fantastykę w książkach i filmach oraz gry planszowe.

II GRUPA – Drużyna Złotej Jagody

 

Izabela Iwańska

Pracuje w Niepublicznym Przedszkolu Tom Bombadil od 2010r. Ukończyła studia dzienne na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza, uzyskując stopień magistra. Jest osobą uśmiechniętą, sumienną, opanowaną i odpowiedzialną. Pani Iza swoją wiedzę pogłębia poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju warsztatach i szkoleniach, które przekłada na pracę z dziećmi. Pani Iza została przeszkolona przez dr Justynę Leszkę z symultaniczno – sekwencyjnej metody nauki czytania oraz brała udział w zajęciach warsztatowych w ramach „Szkoły dla rodziców i nauczycieli”. Ukończyła także kurs Makatonu, czyli programu językowego – systemu gestów i symboli graficznych – który jest alternatywną formą komunikacji osób niepełnosprawnych.

Jest osobą, która dba o to, by zarówno w edukacji jak również w wychowaniu, pozostawić dziecku przestrzeń dla jego własnych odkryć, by pomagać każdemu w odkrywaniu piękna i różnorodności otaczającego świata, by kształtować twórcze postawy oraz wyzwalać inwencję i pomysłowość. Praca z dziećmi to nie tylko Jej praca, ale i pasja. W wolnych chwilach z przyjemnością oddaje się aktywnościom sportowym, takim jak: fitness, rolki, gimnastyka, a wieczorami przygodowej lub romantycznej lekturze – wyznaje zasadę: „Człowiek, który nie czyta książek, niczym nie różni się od człowieka nieumiejącego czytać”. Poza pracą zawodową jest szczęśliwą żoną i mamą dwóch córek, z którymi spędza każdą wolną chwilę, wspólnie planując gry i zabawy na świeżym powietrzu, wycieczki piesze, krajoznawcze i rowerowe. Pani Iza uwielbia kuchenne eksperymenty, a wśród nich najbardziej ulubione – dania z ryżem i makaronem. Bardzo lubi także słodkości, w tym celu poszukuje zdrowych „fit” przepisów na pyszne ciasta i desery.

 

Małgorzata Szymanek-Born

Nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Tom Bombadil. Ukończyła studia dzienne na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Otrzymała wyróżnienie za pracę magisterską o sposobach spędzania czasu wolnego przez dzieci. Pani Małgosia ukończyła studia podyplomowe z Edukacji Waldorfskiej i zdobyła doświadczenie w Przedszkolu Waldorfskim w Krakowie.

Jest osobą odpowiedzialną, dokładną i serdeczną. Praca z dziećmi daje Jej wiele radości. Pragnie, by dzieci każdego dnia mogły odkrywać świat za pomocą swoich zmysłów, poprzez bezpośrednie doświadczanie, gdyż właśnie to co nas otacza i bezpośrednio dotyka, jest dla nas najcenniejszą lekcją i darem. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą kilkuletniego synka, z którymi uwielbia spędzać czas na łonie natury.

Karolina Meirowska

Pracuje w Niepublicznym Przedszkolu Tom Bombadil od  2019r. na stanowisku opiekunki dziecięcej. Z zawodu technik hotelarstwa i technik administracji. Pracując w przedszkolu systematycznie poszerza swoją wiedzę i dokształca się poprzez różnego rodzaju szkolenia i kursy oraz specjalistyczną literaturę.  Uzyskała dyplom opiekunki dziecięcej z podstawami oligofrenopedagogiki i pierwszej pomocy, zdobyła także wiedzę z zakresu funkcjonowania dzieci z zaburzeniami rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu.

Uwielbia pracę z dziećmi i kocha zwierzęta. W przedszkolu czuwa nad akwarium i mieszkającymi w nim rybkami. Czas wolny spędza z 3-letnim synkiem. W przyszłości chciałaby podjąć studia pedagogiczne, by wspierać dzieci z trudnościami rozwojowymi pod kątem behawioralnym.

III GRUPA – Drużyna Czarodzieja Gandalfa

 

Joanna Redies

Z wykształcenia pedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta zajęciowy i terapeuta dziecka autystycznego. Pani Joasia ukończyła Wyższą Szkołę Humanistyczno – Ekonomiczną w Łodzi na kierunku Pedagogika, jest też absolwentką Podyplomowego Studium Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie podczas studiów zdobyła doświadczenia na zagranicznych praktykach w Dreźnie i Monachium. Wciąż podnosi swoje kwalifikacje, ukończyła kurs Wczesnego Wspomagania Dziecka Autystycznego oraz brała udział w warsztatach z nauki czytania w oparciu o Metodę Krakowską i warsztatach w ramach „Szkoły dla rodziców i nauczycieli”.

Jej przygoda z Niepublicznym Przedszkolem Tom Bombadil trwa od 10 lat, jako nauczyciel ma zarówno doświadczenie, wiedzę jak i dobrą intuicję pedagogiczną. Jest niezwykle odpowiedzialną, rzetelną, uczciwą i życzliwą wobec dzieci i rodziców osobą. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą kilkuletniego synka, w życiu ceni sobie wartości rodzinne.

Paulina Andysz

Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Pracuje jako nauczyciel wspierający dzieci niepełnosprawne i jako logopeda. Pani Paulina zdobyła fachową wiedzę i ciekawą praktykę na kursach logopedycznych m.in. „Diagnoza funkcji anatomicznych i fizjologicznych”. Posiada certyfikat I stopnia z metody MAKATON – alternatywnych sposobów komunikacji z dziećmi niepełnosprawnymi.

Pani Paulina jest osobą, którą cechuje wrażliwość na piękno otaczającego świata, dzięki czemu łączy pracę z pasją florystyczną, a tym samym dzieli się nią z dziećmi i nauczycielami. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą kilkuletniego synka, z którym spędza każdą wolną chwilę.

IV GRUPA – Drużyna Hobbita Bilbo Bagginsa

 

Marcelina Kujawska

Pani Marcelina jest absolwentką Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunkach pedagogicznych. Doświadczenie zdobywała w instytucjach pomocowych, podczas pracy z dziećmi z trudnych środowisk. Obca nie jest dla niej praca z dziećmi niepełnosprawnymi, zdobyła praktyki podczas studiów w Olsztynie pomagając w tamtejszej „Zielonej Szkole”. Ponadto codziennie bierze udział w rehabilitacji niepełnosprawnego syna.

Prywatnie mama dwojga Bombadilowych przedszkolaków – 6-letniego Franka i 5-letniej Lilianki. Wolny czas najchętniej spędza z rodziną na łonie natury. Hobbistycznie rękodzielnik, przede wszystkim zajmuje się projektowaniem i wykonywaniem biżuterii oraz ozdób ze sznurka metodą makramy. Swoimi umiejętnościami chętnie dzieli się z dziećmi, wspomagając je w zajęciach plastycznych i praktycznych.

Kinga Wojtaś

Pani Kinga ukończyła Uniwersytet Gdański zdobywając tytuł licencjata na kierunku Pedagogika. Swoją przygodę wśród dzieci rozpoczęła już w trakcie studiów – jako wolontariusz w Szkole Podstawowej w Gdańsku. Prowadziła tam animacje tematyczne dla dzieci, a także zajmowała się dziećmi, które wykazywały trudności wychowawcze i wymagały specjalistycznego pochylenia i pracy. Pani Kinga następnie podjęła współpracę z Zespołem Szkolno – Przedszkolnym w Gdańsku prowadząc rewalidację z dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności. Ponadto prowadziła zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Zajęcia przybierały często formę warsztatów, gdzie uczestnicy współdecydowali o czym chcą porozmawiać. W ten sposób zrodziły się tematy dla nich ważne i ciekawe, np o tolerancji oraz o uzależnieniach bahawioralnych, w tym o wpływie gier komputerowych, telefonu, internetu na ich funkcjonowanie. Aktualnie Pani Kinga kończy studia magisterskie na kierunku Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z poradnictwem rodzinnym na Uniwersytecie Gdańskim oraz czynnie uczestniczy we wszelkich warsztatach i szkoleniach organizowanych w przedszkolu. Uzyskała pierwszy stopień kursu opartego o „Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”, z czego korzysta na codzień podczas zajęć przedszkolnych.

Pracując w przedszkolu Pani Kinga z zaangażowaniem i radością inspiruje dzieci prowadzonymi zabawami rytmicznymi. Po przygotowaniu z zakresu emisji głosu, chętnie śpiewa razem z nimi piosenki i gra na gitarze. Dzięki tym działaniom rozwija je muzycznie.

Sonia Małkowska

Pracuje w Niepublicznym Przedszkolu Tom Bombadil od września 2021 r. na stanowisku pomocy nauczyciela. Ukończyła studia zaoczne I stopnia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna z Przedszkolną.

Odbyła roczny staż w oddziale zerowym w Szkole Podstawowej w Grucie na stanowisku pomocy nauczyciela.

Jest osobą życzliwą, pomocną, empatyczną oraz wrażliwą na potrzeby dzieci. Chętna do współpracy i wspierania nauczycieli, a także zdobywania doświadczenia z myślą o pracy jako nauczyciel.

Jej hobby to ruch na świeżym powietrzu, pływanie, jazda na rowerze, podróżowanie.

Szczególne zainteresowanie to szeroko rozumiany temat górski, filmy, literatura, ale przede wszystkim poznawanie nowych szlaków i szczytów w Tatrach.

W życiu prywatnym zorganizowana żona dbająca o harmonię ogniska domowego oraz wspierająca męża w prowadzeniu gospodarstwa rolnego, a także uprawiająca przydomowy, ekologiczny ogródek warzywno – zielarski.

Personel niepedagogiczny

Anna Pawska

Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunkach Finanse i Rachunkowość oraz Bussines Controlling.

W przedszkolu realizuje obowiązki z zakresu kadr i płac pracowników oraz zajmuje się sprawami rozliczeniowo-organizacyjnymi dla rodziców i dzieci przedszkolnych.

Cechuje się dobrą organizacją pracy, sumiennością i dokładnością. Bardzo ceni sobie kontakt z ludźmi, dlatego praca w Tomie Bombadilu daje jej dużo satysfakcji.

Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwójki synów. Wolny czas spędza aktywnie z rodziną, lubi podróże, książki i kino klasyczne.

 

 

Monika Garbacka

Absolwentka Zespołu Szkół Gastronomiczno – Odzieżowych na kierunku: kucharz małej gastronomii. Pieczenie ciast i tortów to coś, co sprawia jej radość. Stale szuka nowych inspiracji i ciekawych smaków, by się w tym doskonalić. Wtorkowe domowe ciasta, które serwuje na podwieczorek uatrakcyjniają nasz jadłospis.

Pani Monika systematycznie poznaje ciekawe przepisy zróżnicowanych diet, by smacznie i zdrowo żywić przedszkolne dzieci.

Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą dwójki dzieci – bombadilowej Lilki i jej starszego brata – Krystiana. Bardzo lubi góry oraz rodzinne wycieczki nad morze.

Dorota Wojtyniak

Absolwentka Zespołu Szkół Gastronomiczno-Odzieżowych na kierunku: technik żywienia i gospodarstwa domowego. Kuchenne szaleństwo uprawia od 12 lat. Największe doświadczenie i wiedzę, a także pewność siebie w tym co robi zdobyła na „Pańskiej 13”, gdzie przez cały czas jej prosperowania jako restauracji pełniła funkcję szefa kuchni. Tam właśnie odkryła magię kuchni i radość gotowania.

Od 2020r. ze swojego doświadczenia i umiejętności korzysta pracując w przedszkolu. Na potęgę używa w kuchni ziół i zieleniny, toteż często korzysta z bogactwa przedszkolnych ogródków.

Posiada kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu. Dzięki niemu może przekazywać swoją wiedzę i doświadczenie uczniom szkół gastronomicznych.

Michał Kamiński

Absolwent Zespołu Szkół Gastronomiczno – Odzieżonych na kierunku: kucharz. Gotuje i piecze z zawodu i zamiłowania. Od kilkunastu lat pełni w naszym przedszkolu funkcję kucharza, gdzie każdego dnia dba o zdrowe, smaczne i zróżnicowane posiłki. Także dla dzieci ze specyficznymi wskazaniami dietetycznymi. Największą przyjemność sprawia mu pieczenie ciast. Rozwija się w tym sukcesywnie, by co tydzień raczyć dzieci nowymi, ciekawymi połączeniami smaków. Rodzice także mają szansę kosztować jego kuchni, szczególnie w okresie adaptacyjnym i przy okazji zebrań z rodzicami, gdy „coś na ząb” umila aurę spotkania.

Dzieląc pasję gotowania z p. Moniką i p. Dorotą, wujek Michał znajduje też przestrzeń na zadbanie o przedszkolny ogród i wyposażenie przedszkolnych sal. Dzięki temu panuje ład i porządek, a rzeczy użytkowe nie raz już dostały „drugie życie”.

Wioletta Lampa

Pracując w przedszkolu czuwa nad codziennym porządkiem i czystością. Jest życzliwą i pomocną osobą.  Można na Nią liczyć nie tylko w sprawach prozaicznych, ale także w wystrojach balowych i świątecznych. Pani Wioletta dba o Kili i Fili, nasze przedszkolne króliczki.

Prywatnie lubi jazdę rowerem i zwiedzanie ciekawych miejsc.